Jak zrobić błotnik do przyczepy

Jak zrobić błotnik do przyczepy

Jeśli chodzi o ochronę przyczepy, błotnik jest jednym z najistotniejszych elementów, jakie można zdobyć. Błotniki te zapobiegają uszkodzeniom spowodowanym przez kamyki i inne zanieczyszczenia, które mogą zostać wyrzucone przez przyczepę podczas transportu. Pomagają one również utrzymać przyczepę w czystości i zapobiegają rdzewieniu pod przyczepą.

Dodanie błotnika do przyczepy jest łatwe i sprawi, że będzie ona wyglądać lepiej. Potrzebujesz tylko kilku podstawowych narzędzi, które pomogą Ci w tym procesie i trochę wiedzy, jak ich używać.

Pierwszym krokiem jest określenie długości i wysokości błotnika, którego potrzebujesz. Można to zrobić porównując odległość między końcem studni koła a górną częścią błotnika. Należy dodać około 3 cale długości do błotnika, tak aby był on równej wysokości od obu końców studzienki koła, gdy jest zamontowany na ramie przyczepy.

Inną opcją jest zmierzenie błotnika względem kadłuba przyczepy i zanotowanie, gdzie znajduje się on w stosunku do krawędzi kadłuba. W ten sposób uzyskasz punkt wyjścia dla długości i wysokości błotnika i pomożesz zdecydować, jak go przyciąć.

Po uzyskaniu długości i wysokości błotnika, należy zaznaczyć na skrzyni przyczepy kilka miejsc, w których planujemy zamontować błotnik za pomocą uchwytów (jeden na każdym końcu, jeden do trzech wzdłuż każdego łuku w zależności od długości błotnika i jeden lub dwa w pobliżu środka). Następnie przytrzymaj błotnik pomiędzy tymi liniami i przykręć go do wsporników.

Może się okazać, że trzeba będzie nieco zmienić położenie wsporników, więc warto zostawić wystarczająco dużo miejsca na ruch. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli dodajesz krótszy błotnik lub przenosisz je w inne miejsce.

Zdejmowanie błotnika z przyczepy

Aby zdjąć przyspawany błotnik, będziesz potrzebował dłuta i ściągacza spawów. Potrzebny będzie również zacisk sprężynowy lub przyjaciel, który pomoże przytrzymać błotnik podczas pracy.

Jeśli masz ściągacz do spawów, uruchom go od końca do końca zarówno na górze, jak i na dole błotnika, aby rozbić spawy, które trzymają błotnik do ramy przyczepy. Po zerwaniu spawów, powinno być dość łatwo zdjąć błotnik ręcznie.

Alternatywnie, można użyć małego wiertła do usunięcia starego błotnika i zastąpienia go nowym. Jest to łatwy proces, który można wykonać w ciągu kilku godzin. Należy jednak bardzo ostrożnie posługiwać się narzędziami i być bardzo pewnym swojej zdolności do usunięcia błotnika przy minimalnych obrażeniach własnych lub przyczepy.

Jeśli nie posiadasz ściągacza spawów, kolejną opcją jest użycie małego młotka i dłuta do rozbicia spawów, które trzymają błotnik na miejscu. Używając tej metody, musisz być bardzo stabilny z ręką i być w stanie zastosować dużo siły, aby zdjąć go bez złamania błotnika.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *